Webmester

Webmester

A HYPE - Az Eltúlzott Hírverés Kihívásai és Kérdései

2024. január 03. - N.Ferenc

A HYPE - Az Eltúlzott Hírverés Kihívásai és Kérdései

 

Az "eltúlzott hírverés" kifejezést gyakran halljuk, de nem mindig értjük pontosan, mit is jelent. Ha valami túl van hájp-olva, akkor azt mondjuk, hogy túlzottan hangsúlyozzák, tolják vagy éppen el van túlozva. Az angol "hype" szó eredete a görög eredetű "hiperbola" kifejezésből származik, ami azt jelenti, hogy túlzás. Az igei alakja "hájpol" vagy "hype-ol" írásmódban.

A túl van hájp-olva kifejezést gyakran használják, hogy kiemeljék valami felkapottságát, legyen az egy étterem, nyaralóhely vagy termék. Ez az elhajlás és túlzás azért jön létre, mert a média ezt használja saját népszerűségének és olvasottságának növelése érdekében, szenzációhajhász módon informálva. Például, sokan úgy vélik, hogy a koronavírus-járvány túl volt hájp-olva, mivel a média szenzációhajhász módon tájékoztatott róla, és az emberek túlreagálták a híreket.

A hype nem csupán pozitív hírverést jelent, hanem inkább az aránytalanságra utal. A reklámszakmában gyakran alkalmazzák, hogy óriási hírverést generáljanak egy új termék körül. Az iPhone-ok példája jól mutatja ezt a folyamatot, ahol az intenzív hírverés arra ösztönzi az embereket, hogy készen álljanak az új termék megvásárlására még megjelenése előtt.

hype-text-effect_17005-1410.jpg

Azonban a hype nem mindig sül el jól. Az intenzív hírverés miatt gyakran túl magas elvárásokkal néznek szembe a vásárlók, és ha a termék nem tud megfelelni ezeknek, csalódást okoz. Emiatt fontos, hogy a termékkel kapcsolatos hírverést gondosan tervezzék meg, hogy ne vezessen túlhájpoláshoz.

Végül, a hype kialakulása nem mindig előre kiszámítható. A reklámügynökségek sokféle kreatív eszközt alkalmaznak a hírverés érdekében, de a közönség reakciója nem mindig tervezhető előre. Az eltúlzott hírverés lehet sikeres, de ugyanúgy okozhat kiábrándulást és visszhangot, ami ronthatja a cég hírnevét. Ezért a túl van hájp-olva kifejezés mögött komoly kihívások és kérdések állnak, amelyekre a reklámiparnak és a vállalkozásoknak meg kell találniuk a megfelelő válaszokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://webmester.blog.hu/api/trackback/id/tr1718294075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása