Ügyfélkezelő rendszer – Avagy miért ne vezessük Excelben az egész céget?
Ha még mindig egy hatalmas, kaotikus Excel-táblázatban próbálod nyomon követni az ügyfeleidet, akkor ideje belátni: ez pont olyan, mintha egy teherautót próbálnál biciklilánccal vontatni. Egy ügyfélkezelő rendszer (CRM) azért van, hogy minden egy helyen legyen – az ügyféltörténet, a rendelések, az ajánlatok és még az is, hogy ki hívott fel három hónapja egy „majd még visszatérek rá” projekttel. A CRM rendszerek lényege, hogy ne vessz el az e-mailek, hívások és jegyzetfüzetek Bermuda-háromszögében.
Ügyfélkezelő rendszerek megtérülése – Miért nem kidobott pénz?
Sokan úgy gondolják, hogy egy ügyfélkezelő rendszer csak egy újabb felesleges költség, amire nincs szükség. Ugyan már! Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy egy GPS felesleges, mert térképpel is el lehet találni valahova – igen, lehet, de csak akkor, ha van elég időd eltévedni. Egy jól bevezetett CRM rendszer segít az időmegtakarításban, hatékonyabbá teszi a csapatmunkát, és ha minden jól megy, az ügyfélkezelő rendszerek megtérülése gyorsabban látszik, mint ahogy a kávéd elfogy egy hétfő reggelen. Ha több ügyfelet tudsz kezelni, jobb ajánlatokat adhatsz, és még az ügyfelek is elégedettebbek lesznek, az bizony már valódi üzleti előny.
Felhő alapú telefonközpont – Amikor a céges telefonod már okosabb nálad
Régen a telefonközpontok olyanok voltak, mint egy 80-as évekbeli akciófilm: rengeteg gomb, kábel és valaki, aki káromkodva próbálja összekötni a vonalakat. Szerencsére a felhő alapú telefonközpont megérkezett, és ma már egy kattintással lehet hívásokat kezelni, rögzíteni, sőt, még az AI is bevethető az ügyfélszolgálat javítására. Nem kell méregdrága hardver, nincs szükség egy külön szerverszobára (ami amúgy is mindig túl hideg vagy túl meleg), és bárhonnan elérhető – akár otthonról, akár egy egzotikus nyaralásról, ha épp úgy adódik.
Mi történik, ha nem modernizálsz?
Ha még mindig manuálisan kezeled az ügyfeleket, jegyzettömbbe firkálsz telefonszámokat, és egy elavult, recsegő telefonrendszerrel dolgozol, akkor készülj fel rá, hogy előbb-utóbb a konkurencia le fog hagyni. Az ügyfélkezelő rendszerek és a felhő alapú telefonközpont nem luxus, hanem alapvető eszközök egy modern vállalkozás számára. Persze lehet hagyományosan is dolgozni, csak akkor ne lepődj meg, ha az ügyfelek inkább azt a céget választják, ahol egy kattintással elérnek mindent, és nem kell háromszor újrahívniuk, mert „nem találjuk az előző beszélgetés feljegyzéseit”.