Mely cégeknek fontos rendelkezniük call center szolgáltatással?
A call center létfontossága olyan kérdés, amely sok vállalkozás életében felmerül, főleg akkor, amikor az ügyfelek már nemcsak kopogtatnak az ajtón, hanem konkrétan döngölik azt a válaszokért. Egyes cégeknek ez luxusnak tűnhet, másoknál pedig a túlélés egyik fő eszköze. Vajon melyik kategóriába tartozik egy adott vállalat? Nos, ha egy cégnek ügyfelei vannak (márpedig ez elég gyakori egy vállalkozás életében), akkor elôbb-utóbb szembesül azzal a kínos ténnyel, hogy az emberek kérdéseket tesznek fel, panaszkodnak, vagy csak szeretnének egy kis emberi hangot hallani. Egy jól működő rendszer nemcsak az ügyfelek életét könnyíti meg, hanem a dolgozókét is, hiszen senki sem szereti, ha a recepciós munkája abban merül ki, hogy szünet nélkül hívásokat kezel.
Mely iparágak profitálnak leginkább ebből a szolgáltatásból? Az első helyen a telekommunikációs cégek állnak, hiszen ügyfeleik mindig találnak kérdéseket vagy technikai kihívásokat, amelyekre azonnali választ szeretnének kapni. A pénzügyi szektorban is elengedhetetlen, hiszen senki sem szereti a banki bizonytalanságot – képzeljük csak el, hogy az egyik reggelre a bankszámlánkon megjelenik egy gyanús összeg, de nincs kit felhívni, mert a cég "majd válaszol e-mailben" stratégiát alkalmazza. Hasonlóan nélkülözhetetlen az egészségügyben, ahol a páciensek nem szívesen várnak napokat egy időpont-egyeztetésre vagy egy egyszerű információra.
Az e-kereskedelem is egy olyan terület, ahol a gyors és pontos válaszok eldönhetik, hogy egy ügyfél több százezer forintot hagy-e ott a webáruházban, vagy inkább választ egy versenytársat. A turizmusban és vendéglátásban pedig az emberek szeretik biztosra venni, hogy a szállásuk valóban tengerparti kilátással rendelkezik, nem pedig egy békákkal teli pocsolyára néz.
Természetesen nem minden vállalatnak van szüksége ilyen rendszerre. Ha valaki mondjuk kizárólag kőbalta-készítéssel foglalkozik egy világtól elzárt barlangban, akkor lehet, hogy nincs akkora kereslet az azonnali ügyfélszolgálatra. Viszont minden olyan cég, amely komolyabb ügyfélkörrel bír és szeretné megtartani őket, jobban teszi, ha invesztál ebbe a megoldásba. Az örök igazság ugyanis az, hogy egy érthető válasz a megfelelő időben többet ér, mint a legszebb reklámkampány.